שיטות שיווק באינטרנט

רשת האינטרנט היא מדיום הפרסום הגדול ביותר כיום, אנחנו צורכים יותר ויותר מהמידע והתכנים שלנו דרך האינטרנט ומבלים ברשת היקפים אדירים של זמן, ניתן לראות זאת הכך שתקציבי הפרסום והשיווק הדיגיטליים רק עולים מדי שנה ומדובר על מאות מיליארדים של דולרים. הרשת כל הזמן מתפתחת וכך גם הטכנולוגיה, לכן יש מגוון שיטות שיווק באינטרנט שבפועל יש לנקוט לרוב בשילוב של כולן כדי לקבל תוצאות אופטימאליות.

רשת האינטרנט מלאה בכמויות בלתי נתפסות של מידע ואתרים, לכן כדי שהגולש ימצא דווקא את האתר שלך, יש לבצע תהליכים יזומים שמספקים נוכחות מקוונת יעילה וכלכלית.

 

לפרוס מאמצים וסיכונים להשגת רווחים איכותיים

בדומה להשקעות בשוק ההון ותחומים אחרים, גם לגבי שיטות שיווק באינטרנט רצוי לפרוס את המאמצים את התקציבים על מנת גם לפזר סיכונים ובעיקר כדי ליצור תהליכים שיווקיים יעילים יותר. שילוב של כמה טקטיקות פרסום ושיווק יוצרות מכלול מקיף ושלם יותר וכך גם תוצאות טובות יותר על פי הצרכים של כל אתר ספציפי. רצוי לא להיתפס רק לטרנד העכשווי (למשל שיווק במדיה חברתית) ולתקוף תהליכים של קידום אתרים רק במובן זה, יש לקיים תהליכי שיווק ופרסום בכל דרך רלבנטית ויעילה.

 

קידום אתרים אורגני

תחום פופולארי מאוד ורלבנטי מאוד מבחינת שיווק באינטרנט הוא קידום אתרים – פעולות יזומות שגורמות לכך שאתר מסוים יופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של מונחי חיפוש רלבנטיים לפעילותו. קידום אתרים למעשה נועד בעיקר כלפי מנוע החיפוש של גוגל והמטרה היא שהאתר יופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות (בעברית אלו שמופיעות בצד ימין), להבדיל מהתוצאות הממומנות שהן פרסומות.

 

אלגוריתם החיפוש של גוגל וכל מנוע חיפוש אחר כולל מגוון אדיר של פרמטרים וגורמים בעלי השפעה שהוא סוקר באתרים בכל רחבי האינטרנט, לכן מבחינת שיטות שיווק באינטרנט, קידום אתרים אורגני היא אולי השיטה המורכבת והדינמית ביותר. יש ספקי שירות רבים שטוענים כי הם יכולים לקדם את האתר אך בפועל יש ליישם מגוון שיטות ותהליכים כדי שהתוצאות אכן יושפעו, חייבים לעשות זאת "לפי הספר" ועל פי ההנחיות של גוגל אחרת עלולות להית השלכות קשות מאוד וכמעט בלתי הפיכות. קידום אתרים כולל פעולות כמו שיפור משמעותי של התוכן באתר, מערכת קישורים פנימיים באתר עצמו, מבנה נכון של האתר ועוד מגוון רחב של פרמטרים.

קידום באינטרנט בצורה זו הוא תהליך שלוקח זמן ומצריך תחזוקה שוטפת כי להישאר במקום גבוה בתוצאות החיפוש.

 

שיווק ברשתות חברתיות

מבחינת שיטות שיווק באינטרנט הנושא של רשתות חברתיות ומדיה חברתית בכלל הוא ה"באזז" הגדול ביותר כיום. רשתות אלו, בעיקר פייסבוק אך לא רק היא, מרכזת תנועת גולשים אדירה והן משנת את הדרך בה אנו משתמשים ברשת. שיווק ברשתות חברתיות מצריך טקטיקות שונות, יצירת באזז סביב פעילות חברתית של האתר, העלאת פוסטים שמתקשרים עם הגולש באופן חברתי, מבצעי פייסבוק מיוחדים, לשים דגש על פעילות חברתית באתר עצמו ולגביו וכן הלאה.

 

פרסום ממומן

שיטות שיווק באינטרנט כוללות כמובן פרסומות ממומנות מסוגים שונים, זהו הסוג הסטנדרטי ביותר של פרסום אינטרנטי. פרסום ממומן באינטרנט יכול להיות מודעות טקסט שמופיעות על פי מונחי חיפוש בעמוד של גוגל, מודעות טקסט ברשת התוכן של גוגל ושל מפרסמים אחרים, באנרים גרפיים ברשת התוכן של גוגל ובמגוון אדיר של אתרים אחרים וכן הלאה. ניתן לרוב לשלם על המודעות הללו על פי כל קליק או על פי כל מספר חשיפות מסוים (PPC or CPM).

 

ניוזלטרים

שיטות שיווק באינטרנט כוללות גם שליחת מידע יזום ללקוחות וגולשים, ניוזלטרים הם פרסומים אינפורמטיביים ושיווקיים שנשלחים לרוב דרך הדוא"ל, לגולשים שנרשמו לשירות. דרך מעולה לשמור על קשר וליצור עניין במוצרים, מבצעים, פעילויות וכדומה.

 

אפליקציות

תחום חדש ולוהט במסגרת שיטות שיווק באינטרנט הוא שימוש באפליקציות, בעיקר אפליקציות סלולאריות אך גם אפליקציות של רשתות חברתיות. האפליקציה יכולה להיות משחק, אמצעי לקבלת מידע על האתר, אמצעי לביצוע פעולות ורכישות דרך הסלולארי או ישירות מפייסבוק וכן הלאה. עוד אמצעי ליצירת קשר, פיתוח נאמנות לאתר וניצול שיטות שיווק באינטרנט בכל הבמות האפשריות.

 

לסיכום...

לסיכום, אתר חייב ליישם שיטות שיווק באינטרנט והנוכחות האינטרנטית היעילה היא קריטית להצלחה!

 

Copyright 2011 שיטות שיווק באינטרנט. Designed by Joomla templates. All Rights Reserved.