קידום אתרים – כל הפרטים המהותיים

החל משלבי הבנייה של אתר האינטרנט כבר יש לקחת בחשבון את השיקולים העתידיים שיבואו לידי ביטוי בקידום האתר. בניית האתר מתחשבת באופן בלתי יוצא מן הכלל בעובדת

קידום האתר במנוע החיפוש גוגל וכוללת בתוכה שיקולים של הקוד בו נכתב האתר, העיצוב של האתר והבחירה במערכת ניהול התוכן. עלייה בתוצאות מנוע החיפוש של האתר הינו חלק הכרחי להצלחתו של האתר שלנו ולביקורים של גולשים. המאמר הבא מפרט אודות האלמנטים החשובים ביותר בבניית אתרי אינטרנט בהתייחסות אל מול מנוע החיפוש גוגל.

אופטימיזציה לעמודי התוכן

אופטימיזציה לעמודי התוכן השונים מבוססת על ההבנה כי אתר אינטרנט הבנוי כהלכה יקודם טוב יותר על ידי מנוע החיפוש של גוגל. האופטימיזציה הבסיסית הינה לעמודי התוכן השונים באתר ומחוץ לאתר. החלוקה הזו מכונה Offpage ו- Onpage. אופטימזציה לאתר מתבטאת בלא מעט פרמטרים למשל:
-מיקוד עמוד נחיתה לביטוי ספציפי(או נלווים אליו) אותם מעוניין הלקוח להדגיש ולמשוך לקוחות,(בחינה אילו ביטויים מביאים כמות גולשים רבה יותר, היא חלק מהעבודה שלשמה שכרו חברת אינטרנט),
-זמן טעינת האתר הינו פרמטר חשוב אותו גוגל מיחסים לחוות הגולש, כלומר כאשר גולש מתעכב ולא נהנה ממהירות בו האתר מגיב, ככל הנראה יעזוב לאתר של המתחרים,
-תוכן הוא המלך – אמירה ידועה בעולם זה – בו התוכן הנמצא באתר הינו איכותי וייחודי, כלומר אינו מועתק משום מקום ברשת ולכן גם מעניק לגולש ערך מוסף שלא קיים באף מקום אחר.

אם נרחיב טיפה את הפסקה הקודמת, אזי אופטימיזציה לתוכן מתחילה בבחירת מילות מפתח מתאימות. זו מתבצעת על ידי מחקר מילות מפתח בכלים של גוגל. מחקר מילות המפתח הינו הכרחי לצורך יצירת קמפיין שיווקי ומציאת מילות המפתח הפופולאריות ביותר מבחינת הגולשים. גם פיזור מילות המפתח בכל עמוד הינה קריטית לצורך קידום איכותי של האתר. שילוב של מילות מפתח מרובות באותו עמוד אינטרנט יכולה לפגוע באופן משמעותי, וכמו כן, פיזור של מעט מילות מפתח יכול גם הוא לפגוע בקידום.

שנית, חשוב לבדוק מה היא התחרות מצד אתרים אחרים בתחום. יש לבדוק את התחרות מול המתחרים באותה הרמה באותו הענף בכל מילת מפתח. חשוב לבדוק לינקים חיצוניים, את מהות האתר, כותרות H, צפיפות מילות מפתח ועוד.

תהודה ברשת Offpage

קידום אתרים אופפייג' מתייחס לתהודה הקיימת ברשת ומדברת למעשה על האתר שלנו ואף מצביע עלינו כדוגמא או כהמלצה – וזהו למעשה הקישור שמוביל את האתר שלנו – כיום כמו בעבר יש חשיבות לאיזה אנקור טקסט(הביטוי) מוביל אל האתר שלנו. ההבדל מבין פעם להיום שישנה חשיבות שהקישור לא יהיה בהכרח רק על הביטוי המקודם אלה יהיה בעל גיוון רחב מכמה אתרים ויתרה מכך, רצוי שהאתרים מהם יוצא הקישור אל האתר שלנו יהיו בתחום בו אנחנו עוסקים או לפחות הדף הספציפי יהיה באותו תחום. כלומר אם מדובר באתר חזר כגון YNET  אזי קישור הוא בעל סמכות ונותן הרבה כוח לאתר שלנו אך גם חשוב מאיזה עמוד הקישור יוצא – אחרת גוגל רואים זאת בספאם והאתר עם הרבה פעולות כאלו עלול להיענש.

חשוב מאוד שבעלי מקצועי יעבדו על קידום האתר שלכם וחשוב עוד יותר שיפעלו על פי הכללים המנחים של גוגל.

בהצלחה...

Copyright 2011 קידום אתרים – כל הפרטים המהותיים. Designed by Joomla templates. All Rights Reserved.