קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני בגוגל – מה ההבדלים

בעלי עסקים רבים מתלבטים בין קידום ממומן בגוגל (PPC) לבין קידום אורגני במנוע החיפוש הפופולרי. רבים מבעלי העסקים אינם מודעים להבדלים בין שיטות הקידום השונות במנועי החיפוש, לכן הכנו עבורכם כתבה המסבירה מהו קידום בגוגל ומהם ההבדלים בין קידום ממומן לקידום האורגני.

קידום בגוגל לטווח קצר או ארוך

באופן כללי, קידום בגוגל נועד לחשוף את האתר שלכם, או לחשוף דף נחיתה שאתם מכינים לטובת הקמפיין. באמצעות פעולות הקידום במנוע החיפוש תוכלו להגיע לקהל יעד שמאפייניו ידועים מראש, ליהנות מתנועה ערה של לקוחות פוטנציאליים לאתר העסקי, לשפר את יחס ההמרה וליהנות מגידול במכירות.

קידום ממומן בגוגל מתאים לטווח הקצר, בעוד קידום אורגני נועד לטווח הארוך. בקידום הממומן מודעת הפרסום שלכם תופיע בראש דף התוצאות, המודעה תוצג בפני גולשים המבצעים שאילתה בגוגל, ובהתאם למילות המפתח שבחרתם ותקציב הפרסום שהגדרתם, המודעה שלכם תופיע לעיני הגולשים.

קידום אורגני בגוגל נועד לטווח הארוך, מטרתו להציב את האתר שלכם במיקום גבוה ככל הניתן בדף תוצאות החיפוש. זהו תהליך יחסית ממושך האורך כחצי שנה, וכמובן אפשר לשלב בין שתי השיטות כדי למקסם תוצאות ולזכות בחשיפה מהירה במקביל לקידום האורגני האטי. 

עלויות הקידום

קידום אורגני בגוגל מחייב השקעה גדולה יחסית, ויש להתמיד בפעולות הנחוצות לקידום האתר לפחות לתקופה של 6 חודשים. קידום בגוגל באמצעות מערכת הפרסום, כלומר קידום בשיטת PPC, זול יותר כיוון שאתם יכולים לקבוע מראש מהו התקציב ולכמה זמן אתם רוצים לפרסם. אפשר לעצור את הפרסום בכל רגע, בהתאם לתקציב.

בנוסף, בקידום הממומן עליכם לשלם ישירות לגוגל, וכדי לפרסם מודעות ולנהל קמפיינים עליכם להיעזר במערכת הפרסום המתקדמת של מנוע החיפוש הפופולרי. קידום אורגני בגוגל מתבצע על ידי מקדמי אתרים מנוסים, ללא תשלום לגוגל. 

חשיפה ואחוזי הקלקה (CTR)

קמפיין פרסומי בגוגל מבטיח לכם תוצאות מהירות כיוון שניתן להעלות את הקמפיין תוך זמן קצר, לעומת הקידום האורגני המחייב זמן ארוך. בעלי עסקים חוששים לעיתים מקידום ממומן כיוון שלטענתם הגולשים לא לוחצים על מודעות הפרסום ומתמקדים בעיקר בתוצאות האורגניות, אך טעות בידם, כיוון שיש תחומים בהם גולשים אינם מבדילים בין סוגי התוצאות והם מקליקים גם על מודעות הפרסום.

קידום האתר בגוגל – לבד או על ידי אנשי מקצוע

חברת גוגל טוענת כי בעלי עסקים יכולים לנהל את הקמפיינים בעצמם כדי להוזיל עלויות, אך מערכת הפרסום מורכבת ומחייבת הכרות מעמיקה וניסיון עשיר. קידום אורגני מבוסס על שיטות וטכניקות רבות ומגוונות, לכן מומלץ להשאיר את העבודה לחברות מקצועית בתחום הקידום. קידום בגוגל (אורגני) כולל בין היתר כתיבת מאמרים, החלפת קישורים, מחקר מילים, בדיקת מתחרים, אופטימיזציה למבנה, לקוד ולתוכן באתר ועוד. 

בפרסום הממומן לא חייבים להפנות את הגולשים המקליקים על המודעה לאתר, ואפשר להשקיע בדף נחיתה מעוצב ואיכותי כדי להשיג את מטרות הקמפיין.

 

Copyright 2011 קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני בגוגל – מה ההבדלים. Designed by Joomla templates. All Rights Reserved.